Nákup a prodej odkazů u ads.ranky.cz

Posted on Listopad 2nd, 2010 in Byznys by admin

V minulém článku jsem upozornil na systém mLink.cz, který se zaměřuje na prodej a nákup zpětných odkazů. Nastínil jsem situaci a ze zkušenosti vím, že od mLinku radši ruce pryč. Nejsem jediný nespokojený uživatel, který využíval jejich služeb a byl nucen přestoupit ke konkurenci.

A o jakou že jde konkurence ? Reklamní systém ads.ranky.cz nabízí místo pro nákup a prodej zpětných odkazů. Majitelé webových stránek zadají nabídku a cenu odkazu si určí sami.
Je to jeden z rozdílů mezi mLink a tímto systémem. U mLinku se cena odkazu odvíjela od ceníku, který byl nesmyslně stanoven majiteli systému. U ads.ranky, dále jen AR, je tomu jinak. Cenu odkazu si určí majitel webové stránky. Inzerent pak v seznamu nabídek vidí jednotlivé weby a k ním potřebné detailní informace jako třeba SR, PR, Yahoo Backlinks, odchozí odkazy na webu, návštěvnost a umístění odkazu na stránce.


Další výhodou systému AR je nevinné vkládání odkazů. Výsledné odkazy na webových stránkách vypadají zcela přirozeně, a proto zde není možné penalizovat weby, které AR používají. Nelze to dohledat. Ve zdrojovém kódu stránky je vloženo vše tak, jak má být.

Abychom nezůstali jenom u výhod. AR zatím nepoužívá tolik lidí. Inzerenti by zřejmě byli, jen je málo kvalitních odkazů ke koupi. A pokud tam už nějaký kvalitní odkaz ke koupi je, pak má v patičce přes 20 odchozích odkazů a hned se opět stává né moc vhodným. Najdete zde ale velké množství slabších webů, které nabízejí umístění zpětného odkazu za hodně směšné ceny.

Každému obchodníkovi se zpětnými odkazy, ať už majiteli webových stránek nebo inzerentovi, doporučuji vytvořit si účet. Registrace v systému ads.ranky je zdarma. Možná by bylo dobré shrnout si jednotlivé výhody a nevýhody obou systémů do závěru tohoto článku.

mLink – výhody

  • velká základna inzerentů a webových stránek pro umístění zpětných odkazů
  • pro inzerenty kvalitní odkazy za malou cen

mLink – nevýhody

  • technická podpora zcela zaostává
  • prodej odkazů přes script, díky kterému dochází k masivnímu snížení SR i PR
  • bezdůvodné mazání uživatelských účtů a propad peněz na účtě ve prospěch mLink
  • pro weby s vysokým SR a nulovým GPR se nevyplatí zadávat nabídku, moc nízká cena
  • nesmyslný univerzální ceník zpětných odkazů podle velikosti GPR a SR

ads.ranky – výhody

  • rychlá podpora, profesionální přístup
  • dobře vymyšlený systém, publisher si sám určí cenu zpětného odkazu
  • vhodné detailní informace každého zpětného odkazu
  • žádný script, ale přirozeně vložené zpětné odkazy

ads.ranky – nevýhody

  • málo kvalitních webů ke koupi odkazů
  • aplikace je ve fázi beta a může se objevit nějaká chyba

Čím více lidí přesedlá k tomuto kvalitnějšímu systému, tím rychleji se z něho stane dokonalá náhrada mLinku.

  1. Michello
    03 Listopad 2010, 23:00

    ads.ranky je dobrý systém, ale chybí zde inzerenti. Dal jsem tam kvalitní web s malým množstvím ext. odkazů a za dobrou cenu a do teď se nikdo neozval a to už je to tam tak týden.

  2. Jiří Šubr
    04 Listopad 2010, 11:02

    Ano, máte pravdu, Díky malému množství odkazů tam zřejmě inzerenti nechodí tak často. Ale co jsem si tak stihl všimnout, tak za týden tam přibyde opravdu malé množství odkazů k prodeji, což je škoda. Od toho se odvíjí i neaktivita inzerentů.

  3. Petr
    11 Listopad 2010, 07:44

    Jen by me zajimalo, jak maji osetrenou kontrolu umisteni odkazu. Pokud se tam vkladaji rucne a ne skriptem..

  4. Jiří Šubr
    11 Listopad 2010, 11:37

    Řekl bych, že namátko kontrolují. Samozřejmě si to může zkontrolovat i inzerent a když tam odkaz není, tak to nahlásí a majitel webu už si u jejich systému zřejmě nikdy neškrtne.

  5. Roman Sterly
    14 Listopad 2011, 11:38

    Zdravím, nechcete udělat aktuální článek na toto téma? Změnila se nějak situace?


Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám je..


Jméno *

Emailová adresa *