Sklik partner pro webmastery

Posted on Listopad 15th, 2010 in Byznys by admin

Jak je na tom Sklik po několika měsících působení ? Zaměříme se především na partner sekci, což jsou majitelé umisťující reklamy na svoje weby nebo-li publishers. Datum ostrého spuštění partner sekce bylo přibližně 20.7.2010 a za tu dobu se nic moc nezměnilo.

Co je vlastně pro majitele webu u reklamního systému PPC nejpodstatnější ? Určitě je to dobrá tematičnost odkazů, protože jinak na reklamu návštěvníci webu nikdy nekliknou. Dále je to určitě cena za proklik, která se odvíjí hlavně od počtu inzerentů na dané klíčové slovo v systému. Dále je to samotná kvalita systému. Velmi důležitá je stabilita, průhlednost a statistiky systému. Pokud se totiž nezapočítá každý návštěvníkův proklik, pak to asi nepůsobí moc seriózně. Výpadky serverů mají za následek nezobrazení se reklamy a z toho vyplývá snížení zisků majitelů stránek.


Já sám jsem Sklik zkoušel a nebyl jsem vůbec spokojen. Registrace je jednoduchá a schválení dobrého webu trvá maximálně 5 dní. Vygenerování a nastavení reklamní plochy trvá pouze pár minut. Asi hodinu trvá než se vám začnou na webu zobrazovat relevantní odkazy. Sklik jsem umístil na finanční blog, takže tematika byla bohatá a konkurence taktéž. Po týdnu nasazení jsem byl velmi zklamán. Denně 2 – 3 prokliky cenově maximálně za 3 CZK. V konkurenci u půjček dostat za klik 3 CZK ? To je skoro směšné. Po dalším týdnu testování jsem měl dny, kdy mi na reklamu ani nikdo neklikl, a pak najednou jednoho dne jsem měl 60 kliků. Takže mě buď někdo vyklikal nebo měl Sklik problémy se statistikou. Ať tak či tak, za nějakých 70 kliků jsem měl 185 CZK zdůrazňuji na finančním blogu.

Úplně mě to odradilo a začal jsem hledat náhradu, jenže jakou ? Adfox skončil a na E-Target jsem neslyšel žádné dobré ohlasy. No a na Google Adsense jsem měl zablokovaný účet již z minulosti. Při pročítání jednoho fóra jsem dostal super řešení. Našel jsem si člověka, který má funkční Google Adsense účet. Domluvil jsem se s ním tak, že mu budu dávat 10% z mých zisků za to, že budu moci používat jeho účet. Je to výhodné na obě strany a dohoda byla uzavřena. Samozřejmě v sobě skrývá spoustu nevýhod, např. co když bude ten druhý neseriózní nebo co když dojde díky jeho vině k zablokování účtu ? S tím vším člověk počítá, ale pořád je to riziko lepší než mít nasazenou reklamu Sklik.

Po vygenerování reklamních ploch u Google Adsense jsem měl na finančním blogu relevantní odkazy asi do 10ti minut. Po týdnu jsem měl v průměru 5 kliků denně s tím, že každý klik byl v průměru za 0,5€, což je 12 CZK, tedy 4x více než u Sklik. Takže jsem si mohl konečně říci, že si na PPC docela i vydělám. Google Adsense je opravdový bůh mezi PPC kontextovou reklamou a opravdu není lehké s tímto velikánem vycházet. Nemáte totiž nikdy jistotu, že nedostanete ban. Jak se totiž Googlu něco nelíbí, okamžitě se s vámi rozloučí. Na případné emaily absolutně nereaguje. A nějaký jeden váš web Google opravdu nevytrhne, protože má tisíce dalších webmasterů.

Ale abych se vrátil k tématu, Sklik je hodně slabý. Z části na to má nárok, protože vznikl teprve nedávno. To ale není jediná né moc funkční věc od Seznamu. Spousta lidí radši využije E-Target než Sklik, takže opravdu nevidím důvod, proč Sklik používat. Možná jako záchraná brzda v případě, že vás odmítne Google Adsense a E-Target. Takže sečteno podtrženo, Seznam musí ještě hodně zapracovat.


Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám je..


Jméno *

Emailová adresa *