Sitewide odkazy u kvalitních stránek se vyplatí

Posted on Prosinec 3rd, 2010 in Byznys by admin

V tomto článku se budu snažit navázat na předchozí díl, který se týkal kvality zpětných odkazů. V poslední době přicházím do styku s trendem, který není efektivní, ale spousta lidí si to neuvědomuje. Jde především o 1 – 3 stránkové ministránky, kde je 10% obsahu tvořeno reklamou na Google Adsense nebo Sklik, 20% jsou textové odkazy a zbytek je samotný text. Takové stránky jsou vytvářeny jenom za účelem prodeje odkazů. Jde o tzv. rychlokvašky, kde se odkazy prodávají v rozmezí 10 – 30 CZK/měsíc. Největší rozmach mají tyto ministránky především ve finanční oblasti bank, půjček, pojištění apod…


Co tím ale inzerent získá ? Má takový odkaz vůbec hodnotu ? Odpověď je jednoduchá, nemá. I když má ministránka SR50, což není problém dosáhnout menší registrací do katalogů, tak vám takovýto odkaz nic nedá. Obsahu na stránce je minimálně a většinou je tam i spousta dalších odkazů, což je další oslabení zpětného odkazu na vaši stránku. A jak jsem již zmínil, takováto ministránka má hlavní stránku a maximálně 2 podstránky. V praxi to znamená 3 zaindexované stránky ve vyhledávačích. Podstránky většinou nemají žádné ranky, nemají žádnou kvalitu a žádný text. Tyto ministránky vaší stránce nijak nepomohou.

Sitewide odkaz je ohromným nástrojem ve chvíli, kdy je stránka opravdu kvalitní. Sitewide odkaz je odkaz, který je umístěn na hlavní stránce a podstránkách celého webu. Teď budeme trošku pitvat můj investiční blog, na kterém si ukážeme, jakou sílu má sitewide odkaz na blogu, který obsahuje velké množství článků s kvalitními texty. Teď se budu zabývat staršími články, protože samozřejmě u těch novějších ještě nebyl proveden přepočet SR. Podívejte se na můj článek Macsinvest, nový český investiční fond. Když si necháte ověřit SRank dané url, dostanete číslo 30, což je slušné. Koukněte se na několik ministránek, co mají SR40 a jenom třeba hlavní stránku. Takový odkaz má skoro stejnou váhu, jako kdybych ho umístil jenom do mého článku zmíněného výše. Pokud budeme pitvat můj investiční blog dále, zjistíme, že je tam hromada dalších článků, co mají SR20 nebo SR10. A občas narazíte na další SR30 nebo dokonce i SR40. A když já pak prodám sitewide zpětný odkaz na tomto blogu, na daný web pak směřuje hromada kvalitních zpětných odkazů. Nejsilnější je samozřejmě z hlavní stránky, ale pak je velké množství podstránek, které mají také slušnou hodnotu.

Tento článek má jen upozornit na to, že je třeba koukat i na podstránky webu, na kterém kupujete zpětné odkazy. Protože každý zpětný odkaz se počítá a pokud mají podstránky webu SR10 – SR50 a jsou jich desítky až stovky, potom má takový odkaz neuvěřitelnou váhu a cena zpětného odkazu je samozřejmě mnohem vyšší.

  1. Palm Pre
    27 Leden 2011, 23:36

    No moc bych s tím nesouhlasil. Sitewide odkazy mají možná nějaký efekt pro SRank, pro PageRank ale moc ne.

  2. Jiří Šubr
    28 Leden 2011, 00:05

    Pro SRank je efekt ohromný a pro google se efekt dostavuje mnohem později, ale také. Ale jak je v článku sepsáno, musí být samozřejmě v pořádku především on page faktory.

  3. Tkim
    19 Červenec 2011, 22:37

    Já nechápu to, proč dříve byl Pagerank tak skoupí na vyšší hodnocení – (měl jsem vysoký srank a nyní naopak mám vysoký pagerank a propadl jsem se s srankem ? Je v tom nějaký šotek ?

  4. Jiří Šubr
    20 Červenec 2011, 09:07

    Ono zezačátku Google taky dával solidní hodnocení, GPR 3 jste měl po pouhé registraci do katalogů, pak ale přišlo období, kdy se GPR aktualizoval po velkých intervalech a teď se to zase vrací zpátky, respektive teď byla 2x aktualizace GPR ve velmi malém rozmezí. Seznam začal weby hodnotit trošku přísněji, protože dle mého bylo moc webů se SR 100 a ty se pak dále nerozlišovaly. Nebo SR 70, měl jsem to u 3 webů a po aktualizaci jsem měl u každého webu jiné SR, myslím že 40 50 a 60 a ve finále jsem si řekl ano ten s tím SR 60 je opravdu nejkvalitnější.


Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám je..


Jméno *

Emailová adresa *