Měsíc po nasazení nového SeznamBota

Posted on Říjen 20th, 2010 in Zpravodajství by admin

Přesně 22.9.2010 Seznam představil novou verzi Crawleru, SeznamBota 3.0 alpha, který má podle všeho stavět na úplně nové technologii indexace webů. Co to pro majitele webů znamená ? Teoreticky nic. Nový bot přeindexuje všechny stávající weby a nově začne indexovat nové vznikající weby. Pod pojmem nová technologie si můžeme představit vylepšenou indexaci, která bude poskytovat slušná data pro fulltext na Seznamu. Shodou náhod byla před měsícem nasazena i nová verze vyhledávání, takže došlo opravdu k zajímavému zamíchání pozic a výsledků vyhledávání na Seznamu.


Po měsíci můžeme nového SeznamBota vyhodnotit. Z mých pěti webů nenavštívil SeznamBot ještě ani jeden, tzn. výsledky ve vyhledávači jsou postaveny na dřívějších datech, za což ještě mohu děkovat bohu, anebo snad Seznamu ? Jinak by byly moje weby ve vyhledávači zapomenuty a já bych tak přišel o velký zdroj mých příjmů. SeznamBot je momentálně opravdu přetížen. Možná, že funguje dobře a na nové technologii, ale mistři ze Seznamu vůbec nemysleli na to, že po jeho nasazení bude muset znova indexovat přes několik miliónů stránek. Díky tomu se na moje stránky a na stránky dalších tisíců lidí zatím nedostalo.

Jaké důsledky zpoždění robota budou pro servery, které se zabývají aktualitami ? Aktuality se zaindexují do několika měsíců, kdy už budou většinou solidně neaktuální. Takže majitelům serverů zabývajících se aktualitami doporučuji psát o věcech, které se stanou za 2 – 3 měsíce. Né opravdu, humor stranou. Podívejme se na vážnou situaci na trhu. Spousta lidí vlastnících eshopy provedlo masivní SEO na svých webech, aby se dostali na TOP pozice ve vyhledávání. Robot jejich eshopy ještě nenavštívil a oni tak jsou ve vyhledávači někde v nedohlednu. Co to pro majitele eshopu znamená ? Žádný zákazník, který vyhledává na Seznamu, jeho web na žádné klíčové slovo nenajde. Majitel nebude mít žádné příjmy a přijde o velkou tržbu před Vánocemi. Tato nepříznivá situace trápí hromadu lidí a jim nezbývá nic jiného než čekat.

Seznam se ale pořád ohání tím, že vše funguje jak má a s radostí si pracuje na reklamních kampaních, na kterých se bude před Vánocemi snažit napakovat. Jestli náhodou nejde o marketingový tah z pohledu Seznamu. Chcete být ve výsledcích na prvních příčkách ? Pak zaplaťte, ale jelikož je takových lidí nespočet, budete muset přitlačit, abyste je přeplatili. Seznam se tak krásně napakuje. Můžeme pouze polemizovat, ale pokud by byl Seznam seriózní, tak by musel vědět, co se po nasazení nového robota stane.

Seznam výsledky ve vyhledávači nijak negarantuje, takže si nelze ani nijak stěžovat. Oni vymysleli aplikaci a oni si stanovili alogoritmus, podle kterého se výsledky ve vyhledávači řadí. My, majitelé webů, jsme se vždycky jenom přizpůsobovali podmínkám, které nám Seznam poskytl. A pokud si teď bude hrát na „velkýho kápa“ a bude profitovat převážně na reklamách, pak nemůžeme dělat vůbec nic. Můžeme tak maximálně spustit masivní kampaň pro Google a snažit se přesvědčit lidi v České Republice, že Google je budoucnost, nikoliv Seznam. Každý pokročilý „ajťák“ určitě vyhledává na Googlu, protože Seznam něco smysluplného vyplivne vždy jen na velmi konkurenční slova, jinak z něho lezou nesmyslné výsledky.


Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám je..


Jméno *

Emailová adresa *