Jak odvodit kvalitu zpětného odkazu část 3

Posted on Listopad 30th, 2010 in Byznys by admin

V předchozích částech tohoto dílu jste se dozvěděli, že velký počet nevrácených externích odkazů na stránce může daný web totálně oslabit a že web se SR80 a GPR4 nemusí být tak kvalitní, jak na první pohled vypadá. Pojďme omrknout další okolnosti ovlivňující kvalitu webu a tedy kvalitu zpětného odkazu z daného webu.



Počet zaindexovaných stránek

Počet zaindexovaných stránek daného webu zjistíte příkazem site:nazevwebu.tld , který zadáte do formuláře pro vyhledávání na Seznamu nebo Googlu, platí to pro oba. Pokud si takto odzkoušíte své weby, zjistíte, že Google má ve většině případů více zaindexovaných stránek než Seznam. To je způsobení tím, že je Google rychlejší a kvalitnější. U statické webové stránky o pěti podstránkách na tom budou Seznam s Googlem pravděpodobně stejně, ale u pravidelně aktualizovaných dynamických stránek bude Google vždycky vyhrávat. Počet zaindexovaných stránek vypovídá o tom, jak moc je daný web obsáhlý. A obsáhlejší weby mají v mnoha případech tendenci být kvalitnější, i když to nemusí být úplně vždy pravda.

Uvedu příklad webu, který pomocí RSS sbírá nové články z různých informačních portálů a pro každý článek má vlastní podstránku s upoutávkou. Takový web může mít do 2 měsíců přes 5 000 zaindexovaných stránek. Ty ale nejsou kvalitní, protože neobsahují unikátní obsah. Naopak informační blog s unikátním obsahem, který má do 2 měsíců 400 zaindexovaných stránek, může být při stejných dalších parametrech kvalitnější, byť má méně zaindexovaných stránek. Pokud však vezmeme jeden a tentýž web s tím, že jednou má 100 zaindexovaných stránek a podruhé 400 zaindexovaných stránek, tak je samozřejmě lepší ta druhá varianta.

Počet zpětných odkazů

Zde už se možná budou úplní amatéři ztrácet, protože teď budeme řešit počet a kvalitu zpětných odkazu webu, na kterém hodláme zakoupit zpětný odkaz na náš web. Počet zpětných odkazů na danou stránku zjistíme na uvedené adrese siteexplorer.search.yahoo.com. Stačí zadat www adresu webu a kliknout na Explore URL. Dostanete výsledky, kde máte nejprve zobrazené všechny podstránky daného webu. Když se mrknete na položku Inlinks do závorky, tak zjistíte počet yahoo backlinks, což jsou zpětné odkazy na daný web. Po kliknutí se vám zobrazí prvních 1000 zpětných odkazů. Čím více zpětných odkazů, tím lépe, ale neplatí tu pravidlo kvantity. Takže 1 zpětný odkaz z kvalitního webu může být lepší než 2000 zpětných odkazů z webů nekvalitních. Takhle to zní divně, ale 1 zpětný odkaz je ve výsledku 1 zpětný odkaz na webu, což je 1 zpětný odkaz na všech podstránkách webu, který má přes 1000 podstránek, takže to pak je 1000 zpětných odkazů, nikoliv 1.

A když se na to podíváte, jak tedy zjistíte kvalitu webu, který na jiný web, na kterém chceme koupit zpětný odkaz, posílá zpětné odkazy ? Trošku jsme se dostali do nekonečné smyčky, ale takhlec bohužel vyhledávače fungují.

Oko profíka

Posledním kritériem hodnocení jsou samotné zkušenosti člověka. Pokud se v tomhle pohybujete často, pak už od oka poznáte, jestli je daný web kvalitní nebo ne a jestli se vyplatí za tuhle cenu na daném webu zpětný odkaz koupit. Sesumírujete si kvalitu a množství obsahu, počet podstránek, počet externích odkazů, design a třeba i návštěvnost v toplistu, pokud to tam daný web má a můžete na první pohled říci, v jakých tak hranicích se bude cena zpětného odkazu pohybovat a jak moc bude zpětný odkaz kvalitní. Pak se orientačně kouknete na SR a GPR, kouknete na počet zpětných odkazů na daný web, kouknete se na jejich kvalitu, potom se kouknete na počet zaindexovaných stránek a máte dostatek informací k tomu, abyste udělali rozhodnutí.

Žádná rovnice pro přesný výpočet kvality zpětného odkazu tu díky bohu neexistuje. Jestliže začínáte, pak vám garantuji, že nakoupíte hromadu zpětných odkazů za cenu, která jejich kvalitě rozhodně neodpovídá. Ale vy to pak zjistíte. Utratíte 1000 Kč za zpětné odkazy a ve vyhledávači se ani nepohnete, pak je někde chyba. Buď je chyba v samotné koncepci webu nebo jste nakoupili nekvalitní odkazy. Takováto špatná rozhodnutí budete prostě dělat, s tím se smiřte. Tato rozhodnutí však nejsou kritická a nepoloží vás. Ve zpětných odkazech se netočí žádné desetitisíce ani statisíce, pokud to tedy nejsou zpětný odkazy z opravdu gigantických a kvalitních webových portálů. Přinejhoršim uzavřete špatný obchod a proděláte nějakou tisícovku. Příště už budete chytřejší.

Toto je poslední část našeho dílu o kvalitě zpětných odkazů. Možná jste tu našli informace, které vám hodně pomohly. Možná jste tu našli informace, které už dávno víte. Možná si myslíte, že zmíněné poznatky nejsou korektní. Potom klidně uvítám vaše návrhy, tipy a komentáře v diskusi pod tímto článkem.


Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám je..


Jméno *

Emailová adresa *