Jak odvodit kvalitu zpětného odkazu část 2

Posted on Listopad 28th, 2010 in Byznys by admin

V první části jsme došli k závěru, že velikost SR a GPR daného webu je v mnoha případech zavádějící a neaktuální. Přepočet obou hodnot je totiž vždy s určitým časovým zpožděním, kdy se spousta faktorů na stránce změní. Pojďme se tedy kouknout na další faktory ovlivňující kvalitu zpětného odkazu.



Počet externích odkazů na stránce

S větším počtem externích odkazů na daném webu se snižuje jeho váha. Každý externí odkaz na webu daný web oslabuje. Důležitá je fráze externí odkaz, což je odkaz, který vede mimo vaši stránku. Takže například menu, kde se odkazuje na jednotlivé podstránky webu, daný web nijak neoslabuje. Dále je podstatné, jestli je externí odkaz na jedné stránce nebo na všech podstránkách. Odkaz na všech podstránkách vadí samozřejmě více. Mám vyzkoušené, že 2 – 3 externí odkazy nejsou pro web až tak kritické. Je tam určitá tolerance od vyhledávačů a s pozicí ve vyhledávači to tolik nehýbe. Pak je samozřejmě hranice externích odkazů, která je podezřelá už i vyhledávačům. Přesné číslo nevím, ale nad 15 externích odkazů na stránce je šance na totální oslabení webu vysoká.

Samozřejmě si musíte určit k čemu daný web využíváte. Pokud vyděláváte na první pozici ve vyhledávači, pak je umisťování externích odkazů na vaše stránky blbost. Pokud jde o výměnu odkazů, tak ta je v pořádku a dochází naopak k posílení webu, pokud to je s webem minimálně stejně kvalitním jako máte vy. Ale zase je tu určitá hranice pro výměnu odkazů a nejideálnější je tak 5 navzájem prolinkovaných webů. Více už je moc a méně je zas nevyužitý potenciál. Důležité však je měnit odkazy s weby, které jsou minimálně stejně silné jako ten váš. Pokud vyměníte odkaz se slabým webem, pak ho sice posílíte, ale on vás naopak oslabí.

Výměna odkazů

Tady trošku zabýháme mimo téma, ale trochu to souvisí s externími odkazy na stránce. Samozřejmě je třeba rozlišit, jestli jde o externí odkaz na stránku, která naopak zase odkazuje na váš web a nebo jestli jde o externí odkaz na stránku, která na váš web neodkazuje. V prvním případě jde o výměnu odkazů a pokud se provede dobře, pak na tom profitují oba weby. Weby, které si mezi sebou vymění odkazy, musí být na podobné úrovni, jinak dochází k obrovskému oslabení jednoho webu a naopak k obrovskému posílení webu druhého. V tomhle souboji totiž vyhraje vždycky ten slabší, což je proti přírodním zákonům. Pokud dojde k výměně odkazů mezi dvěma weby, např. csfd.cz a tímto webem jsmeonline.cz, pak to mému blogu přinese neuvěřitělný prospěch, ale csfd.cz to oslabí. U výměny odkazů je třeba taky počítat s nějakou tematičností obou webů. Seznam to sice ještě neřeší, ale Google si toho vědom je. Nejen že díky tematičnosti odkazu můžete přilákat návštěvníky z druhého webu, ale je to i více přirozené a Google takovému odkazu přikládá větší váhu.

V další části našeho dílu se dozvíte o dalších faktorech, které ovlivňují kvalitu odkazu. Dnes jste se dozvěděli o externích odkazech, které jsou velmi důležité a je dobré s nimi umět pracovat. Dále jste se mohli dozvědět několik klíčových informací o výměně odkazů, která dokáže webu velmi pomoci.


Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám je..


Jméno *

Emailová adresa *